Ekonomiści mówią o nadchodzącym spowolnieniu gospodarczym i kryzysie. To wyraźny sygnał dla wszystkich firm, którym zależy na przetrwaniu, że należy się przygotować na czasy biznesowej posuchy. Nie chodzi jednak o gromadzenie pieniędzy na kontach, ale raczej o  zmiany, które pozwolą przetrwać a może nawet się rozwinąć.

Jedną ze znanych strategii jest “ucieczka do przodu”, polegająca na wprowadzeniu nowej oferty, zmianach w zarządzaniu a nawet odświeżenie wizerunku marki. Wszelkie nowe produkty, innowacyjne usługi, restrukturyzacje, czy plany rozwojowe wymagają jednak właściwego opisania i przedstawienia klientom. W tym momencie powinien wkroczyć do akcji profesjonalny copywriting, który będzie umiał odpowiednio dobrać słowa i przekaz, aby uzyskać oczekiwany efekt, czyli zainteresowanie odbiorców. 

Czy mój biznes może się wspierać zewnętrznymi dostawcami treści? 

To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy uważają, że tylko pracownicy etatowi najlepiej zrealizują powierzone im zadania. W czasach optymalizacji zatrudnienia, niewiele firm może sobie jednak pozwolić na zatrudnienie specjalistów, którzy mają doświadczenie w szybkim pisaniu tekstów wysokiej jakości. Korzystanie z usług firmy zewnętrznej jest rozsądnym i sprawdzonym rozwiązaniem.

W trudnych czasach firmy będą szukały wykonawców o najlepszych kwalifikacjach. Napisał o tym ostatnio portal The Irish Times, podkreślając, że w czasach gwałtownych zmian na rynku, firmy będą zlecać więcej pracy na zewnątrz. To z kolei, pozwoli zająć się lepszym zarządzaniem i dostosowaniem do nowych warunków rynkowych. 

Jak zacząć współpracę i określić potrzeby? 

To proste na początek powinno się określić zakres prac do wykonania. Niezależnie od tego, czy na stronie internetowej potrzebne są opisy nowych produktów, czy trzeba stworzyć większą publikację dla mediów elektronicznych, profesjonalny copywriter jest niezastąpiony. 

Gdy już wiadomo, jakiego rodzaju teksty są potrzebne, wystarczy nawiązać kontakt i ustalić warunki współpracy. Omówienie szczegółów już na wstępie, pomoże uniknąć problemów na dalszym etapie współpracy. Podstawowe oczekiwania zebrane w formie zlecenia będą przydatnym projektem. Na jego podstawie powstaną wysokiej jakości treści internetowe.  

Czy konieczne są czasochłonne spotkania i dyskusje?

Epidemia koronawirusa wprowadziła nagle ogromne zmiany do stylu pracy wielu profesjonalistów. Firmowe narady i konferencje zostały zastąpione pracą zdalną i korzystaniem z komunikatorów społecznościowych. Okazało się, że jest to możliwe, bez utraty produktywności. Ucierpiały na tym najbardziej relacje międzyludzkie i firmowe rytuały pielęgnowane każdego dnia. Ilu z nas zabrakło w jakimś momencie kilku minut na rozmowę ze znajomymi w pracy i wymianę informacji, co słychać? 

Wynajęcie zewnętrznego dostawcy treści internetowych i zdalne realizowanie zleceń nie jest w tej branży niczym nowym i pandemia nie spowodowała rewolucyjnych zmian w naszym stylu pracy. 

Szanujemy czas klientów, dlatego rzeczowo ustalamy, czego od nas oczekują. Jasne wytyczne i wskazówki są warunkiem osiągnięcia wspaniałego efektu. Do dyspozycji mamy dzisiaj wiele narzędzi, które pozwalają sprawnie pracować również na odległość. W sytuacji, gdy wiele firm przestrzega rygorystycznych zasad dystansowania społecznego, jest to niewątpliwym atutem.