Tegoroczne prognozy, nie pozostawiają wątpliwości, jaki będzie przepis na sukces content marketingu w 2018. Będzie gorąco, a konkurencja coraz ostrzejsza. Wszystko za sprawą nowych algorytmów wyszukiwania, które będą promowały te strony, które mają treści internetowe o najwyższej jakości, precyzyjnie ukierunkowane na klienta i jednocześnie przyjazne w odbiorze. Dzisiaj nie wystarczy już naszpikowanie tekstów słowami kluczowymi. Wyszukiwanie internetowe wchodzi na kolejny poziom – nie ilość, ale jakość.
Jakie są w takim razie warunki stworzenia skutecznego i dobrze skrojonego contentu internetowego? Jednym z najważniejszych, jest poznanie naszego odbiorcy. Przygotowanie profilu klienta, opisanie jego zachowań, zainteresowań, potrzeb, pasji, a nawet emocji, do których możemy się odwołać. Jeśli z naszych obserwacji powstanie modelowy obraz konsumenta naszych treści, to już połowa sukcesu.
Co powinieneś zbadać jeśli chcesz poznać potrzeby Twojego klienta? Sprawdź, w jaki sposób szuka informacji o produkcie lub usłudze. Odpowiedz na pytanie: gdzie kupuje? Przyjrzyj się temu, jak otoczenie konsumenta wpływa na jego decyzje. Co podpowiadają mu znajomi? Czy media dostarczają mu wyczerpujących informacji? Jakie są przyczyny podejmowanych przez niego działań i co decyduje o wyborze spośród wielu konkurencyjnych możliwości?
Pierwsze kroki w kierunku poznania swojego klienta możesz wykonać sam. Do dyspozycji masz na przykład komentarze, które klienci zostawiają pod Twoimi produktami w sieci. Można z nich wiele wyczytać: na co stawiają, co się dla nich liczy, czy relacja jakości do ceny jest dla nich istotna. Te wszystkie detale składają się na szerszy obraz.
Możesz też użyć prostych rozwiązań ankietowych na swoich stronach. Pozwolą one rozpoznać potrzeby odbiorców. A Ty będziesz wiedział, jak poprawić jakość produktu lub usługi. Co więcej, ułożone pytania dadzą możliwość skupienia się na konkretnym temacie, który Ciebie interesuje najbardziej.
Jeśli znajdziesz zadowalające odpowiedzi na pytania o zachowania i sposób myślenia Twoich klientów, będziesz wiedział, na czym oprzeć efektywne kampanie marketingowe i dobre teksty produktowe. Twój przekaz będzie doprecyzowany, a dzięki niemu osiągniesz wyznaczone cele.
Zostaw komentarz