Artykuł sponsorowany jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji w dynamicznym świecie marketingu. Czym dokładnie jest artykuł sponsorowany i jak go napisać, aby przyniósł oczekiwane rezultaty? Pisać samodzielnie, czy zlecić to zadanie specjalistom? 

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to forma reklamy, w której zleceniodawca jest autorem treści publikowanej w mediach. Celem takiego artykułu jest promowanie marki, produktu lub usługi w sposób subtelny i nie wprost. Treść jest publicystycznym spojrzeniem na wybrany problem. Może zawierać dane, które dają szerszy obraz jakiegoś zjawiska. Najczęściej artykuł sponsorowany przedstawia również możliwe rozwiązania tego problemu, którym jest produkt oferowany przez zleceniodawcę artykułu. Dzięki temu, artykuły sponsorowane są traktowane przez odbiorców z większą wyrozumiałością, niż tradycyjne reklamy. Artykuły sponsorowane mogą w efekcie zwiększyć sprzedaż i wzmocnić wizerunek marki, jednocześnie dostarczając wartościowych informacji.

Jakie warunki powinien spełniać artykuł sponsorowany? 

Artykuł sponsorowany może dostarczyć sam reklamodawca, lecz wiąże się to z pewnym ryzykiem. Nie zawsze w firmach są osoby, które dobrze się czują w tworzeniu treści i nie zawsze mają na to czas. Ponadto, artykuł sponsorowany powinien spełniać kilka warunków, które sprawią, że będzie się go dobrze czytać. Oto kilka z nich: 

  • zrozumienie odbiorcy –  kluczem do sukcesu jest dokładne zrozumienie grupy docelowej. Artykuł powinien odpowiadać na potrzeby i zainteresowania czytelników, dostarczając im wartościowych informacji,
  • wybór odpowiedniego medium – należy trafnie dobrać medium, w którym zostanie opublikowany artykuł sponsorowany. Ma to ogromne znaczenie, bo wpływa również na rozmiar tekstu. Wybierając medium, trzeba mieć podstawowe informacje o jego odbiorcach, 
  • jasny przekaz – artykuł sponsorowany powinien być napisany w sposób klarowny i zrozumiały. Ważne jest, aby unikać nadmiernego używania specjalistycznego języka, który może być niezrozumiały dla przeciętnego czytelnika,
  • atrakcyjny tytuł  – tytuł artykułu powinien przyciągać uwagę i zachęcać do przeczytania całości. Dobrze używać słów kluczowych, które są popularne w wyszukiwarkach internetowych.

Ponadto, artykuły sponsorowane powinny zawierać wartościową treść, która poszerzy obraz opisanego problemu. Może to być np. poradnik, analiza rynku, czy case study. Dodajmy, że artykuł sponsorowany powinien być wyraźnie oznaczony jako reklama, aby nie wprowadzać odbiorców w błąd i uniknąć oskarżeń o manipulację. 

Kto może napisać artykuł sponsorowany? 

Artykuły sponsorowane mają wiele zalet. Przede wszystkim pozwalają na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców w sposób bardziej naturalny niż tradycyjna reklama, która opisuje, konkretny produkt. Artykuły sponsorowane publikowane na zaufanych platformach, budują autorytet marki i zwiększają jej wiarygodność. 

Artykuły sponsorowane mogą przybierać różne formy, np. poradników, porównań między różnymi produktami, czy wypowiedzi ekspertów. Tutaj wracamy do problemu pisania tych tekstów. Warto sięgnąć po pomoc profesjonalnych twórców treści, którzy mają w swojej ofercie treści na strony internetowe.

Co jest warunkiem skutecznego artykułu sponsorowanego? 

Artykuły sponsorowane to skuteczne narzędzie marketingowe, pod warunkiem, że jest napisany w sposób, który zaangażuje i zaciekawi odbiorcę. Oprócz samej treści warto również wzbogacić taki artykuł o zdjęcia, wykresy lub grafiki. Tworząc artykuł sponsorowany trzeba zrozumieć odbiorcę i dostosować przekaz do jego oczekiwań. Dobrze napisane artykuły sponsorowane mogą przynieść wymierne korzyści, zarówno w postaci zwiększonej sprzedaży, jak i wzmocnienia wizerunku marki.