Ile razy próbowałeś przekonać szefa, że warto uwierzyć w content marketing? On zawsze znajdzie jakąś wymówkę. Usłyszysz, że to jakieś marketingowe triki, które nie mają pokrycia w wynikach sprzedaży lub utrwaleniu pozycji marki. O ile szefowie firm bywają sceptyczni, to większość handlowców uważa, że programy content marketingowe są skuteczniejsze niż przed rokiem.
W jaki sposób przekonać szefostwo firmy o korzyściach płynących z tworzenia i dystrybucji angażujących treści dotyczących marki? Poniżej znajdziesz kilka mocnych argumentów, które pomogą przekonać opornych. Jeśli sam jesteś szefem, tym lepiej. To coś dla Ciebie.
-
Musisz mieć plan działania
Trudno będzie namówić decyzyjnych do przeniesienia większych budżetów na content marketing jeśli nie masz planu działania. Przygotuj go. Nie może to być jednak sterta ogólników, ale musi zawierać konkrety. Warto też ustalić ramy czasowe, nie za długie, ale wystarczające do osiągnięcia jakiś mierzalnych rezultatów. Na początek, niech to będzie pół roku. Załóż, że wyniki sprzedaży zwiększą się o 20 procent. Przygotuj się również na pytanie, co to jest content marketing.
-
Wyjaśnij, w jaki sposób content marketing pomoże osiągnąć cele biznesowe
Content marketing jest jednym z najpopularniejszych obecnie trendów i sposobów dotarcia do klienta. Wzmacnia świadomość marki i buduje pozytywne relacje z klientami. Zdecydowanie bardziej naturalne i spontaniczne niż tradycyjna reklama: typu: “twoje włosy stają się kruche i łamliwe, zastosuj nasz szampon z unikatową formułą bla, bla, bla…” Content marketing to przekaz, do którego klient dociera samodzielnie, poszukując interesujących go informacji, szukając porady lub po prostu ciekawej historii. Użyj tego argumentu w połączeniu z solidnym planem na początek, np. może to być propozycja programu pilotażowego.
-
Gdy padnie pytanie: ile kosztuje content marketing?
Pytanie o koszty jest nieuniknione. Szefostwo zwykle kontruje pomysły marketingowe słabością budżetu. Na tym jednak dyskusja nie musi się zakończyć. Spróbuj rozbroić wątpliwości i przejść do kontry podkreślając, że jednostkowy koszt dotarcia do klienta dzięki content marketingowi jest mniejszy niż w przypadku tradycyjnej reklamy. Nawet mikro firmy stosują content marketing, który jest bardzo efektywny, a co najważniejsze, można go po niewielkich modyfikacjach lub aktualizacji wykorzystać ponownie do wzbudzenia zainteresowania klientów.
-
Cel: lepsze zrozumienie potrzeb klienta. Środek: content marketing
Biznesy starej szkoły bywają nieufne w stosunku do możliwości jakie daje content marketing. Właściciele mówią: “gorsze wyniki to wina lokalizacji, coraz mniej ludzi się teraz tutaj kręci”. To nie jest usprawiedliwienie. Content marketing swoim zasięgiem pomoże dotrzeć do każdego klienta, a dzięki informacji zwrotnej (np. w mediach społecznościowych) marka będzie w stanie lepiej odpowiadać na jego potrzeby. Ogromny kapitał jest ukryty w doświadczonych handlowcach, którzy mogą wskazać słabe punkty łańcucha obsługi lub sprzedaży. Zaspokojenie potrzeb klienta to dla każdego biznesu najważniejszy cel. W najbliższych latach content marketing będzie jedną z najskuteczniejszych metod jego osiągnięcia.
Zostaw komentarz