Produkujesz sporo treści na swoją stronę internetową. Zapełniasz ją mnóstwem wpisów, zdjęć i filmów. Starasz się, aby Twoje informacje były pełne, częste i angażowały odbiorców. Jeśli zależy Ci na potencjalnych klientach? To zadbaj o ich przyzwyczajenia. Przygotuj kalendarz contentu.
Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda w porządku, im więcej treści, tym lepiej, przecież “od przybytku głowa nie boli”. Ale jest jednak jedna zasada, o której musisz pamiętać. Aby Twoja aktywność, miała większą siłę “rażenia” musi się pojawiać zgodnie z przemyślanym planem.
Zanim ułożysz plan dystrybucji contentu musisz odpowiedzieć na kilka pytań:
- Jakie treści chcesz tworzyć i udostępniać ( dobór tematów i częstotliwość)?
- Czy będziesz w stanie zrealizować ten ambitny plan (zwykle regularność jest najtrudniejsza do utrzymania w dłuższym okresie)?
- Do kogo chcesz trafiać ze swoim przekazem i o jakich porach (ludzie nie zawsze odbierają treści z takim samym zaangażowaniem. Bywa, że oni też nie mają czasu)?
- Czy chcesz mieć narzędzie, do którego możesz się trzymać narzucając sobie dyscyplinę?
Jeśli już wiesz, jakimi informacjami chcesz podzielić się ze światem, masz determinację i określiłeś odbiorcę możesz się brać do pracy.
Korzyści z posługiwania się kalendarzem contentu:
- Oszczędzasz czas, bo nie zalewasz Twoich odbiorców falą informacji, których oni nie są w stanie przerobić, a Ty przecież musisz poświęcić czas na ich przygotowanie.
- Unikasz efektu nadmiaru, który w mediach społecznościowych jest jednym z częstych grzechów, bo nic tak nie zniechęca jak bombardowanie każdą, nawet błahą informacją.
- Wyostrzasz apetyt i tworzysz głód treści, a potem powoli, systematycznie zaspokajasz potrzeby Twoich odbiorców.
- Możesz łatwo sprawdzać na bieżąco, czy Twoja polityka informacyjna jest skuteczna i uporządkowana.
Ustal konkretne dni, kiedy będziesz udostępniał treści o określonej zawartości. To sprawi, że Twoi odbiorcy będą bardziej przywiązani do szczególnej pory, o której pojawi się coś nowego. To nie jest żadna rewelacja, media postępują w ten sposób od dziesięcioleci. Jednak media cyfrowe są jeszcze bardziej elastyczne i są w stanie zbadać, kiedy jest największe zainteresowanie treściami, a nawet określić ich rodzaj. Przykładowo, według badań prowadzonych przez portal Later, najlepsza pora publikowania na Instagramie to godziny od 19:00 do 21:00. Wówczas odbiór treści jest optymalny.
Duża liczba Twoich postów, informacji, zdjęć, filmów i artykułów buduje wizerunek i wiarygodność. Zatroszcz się o ilość, jakość i regularność publikowania, a różnicę odczujesz natychmiast. Przecież już starożytni mawiali: “przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka”. Zapewniamy, w dobie mediów cyfrowych nic się w tej materii nie zmieniło.
Zostaw komentarz